When is my wedding
Wedding Ticker from WhenIsMyWedding.com

Friday, November 25, 2011

100 days to go!

Yippie!!

OOooppss...hehe..sukanya dia.. :)

Salam n hai alls...

hari ni genap 100 hari lg? rasa apa? hr ni x ada rasa sbb rasa dh bercampur baur, suka + sakit hati...ooopppss, jgn salah sangka, bkn sbb en tunang sy, wpon gaduh2 dia juga akan wat sy gembira :)

ok, memandangkan dh tinggal 100 hari saya perlu menggandakan kerja-kerja kawen saya..dan telah terjumpa 1 idea untuk guest book.cuma untuk merealisasikannya kena minta pertolongan seseorang...idea tu ialah guest book tree... :)

cantik kan guest book mcm ni... may be adik2 ku dapat membantu...

Wednesday, November 23, 2011

senarai DIY

salam n hai,


kebelakangan ni bz dengan kerja2 opis...kalau x penat bila sampai umah, akan berusaha buat projek DIY (mood pon kena tgk ok ke x time tu..hehe)

so ni senarai DIY saya...nti akan di update hasilnya 1 persatu ok...

1) veil untuk sanding

2) bunga tangan - untuk 3 majlis

3) meja beradap - sangat mencabar sbb bayang2 nk deko masih samar2

4) bilik tido - mencabar gak tp design n brg2 semua dh beli cuma perlu merealisasikan je..hehe

5) thank you tag

6) 'save the date' online invitation

7) guest book - x pasti akan buat ke x...





p/s: x sempat nk post pasal g spa. ada 2 tempat dan dua2 ada cerita sendiri...akan post juga nti ok.. :)

Friday, November 18, 2011

post pendek pg jumaat...

salam n hai,

saya cuma nk bgtau sy tensen bila blog sy ni tak boleh tambah senarai bloggers utk b2b..dah ramai sy follow tp sy x boleh add link diorg..susah nk tau update dr diorg...arrgghhh...tensen tau....


Wednesday, November 16, 2011

Giveaway Guestbook from Scrap@perclip!!!

salam n hai,


pagi2 sebelum mula kerja mesti blogwalking, tgk apa cter menarik hari ni...tgh2 blogwalking jumpa giveaway contest..sgt teruja sbb benda ni yang saya tengah pikir dan cari2...sama ada nk DIY or tempah..tp kalau tempah ongkosnya dh tentu la kena dihulurkan...tgk poket, budget mmg x mengizinkan la..huhu..so dgn adanya giveaway ni harap ada luck dan dpt membantu... :)

ini dia giveaway dari Scrap@perclip..tara............

a very creative guestbook ever...lawa kn...

kalau kengkawan lain nk try contest ni, just pegi ke blog farah diyana untuk sertainya...jgn terlambat..tarikh tutup sehingga tgh hari khamis ni (17/11/2011) je tau...wish u all luck too..

Wednesday, November 2, 2011

Update pukal....

salam n hai,

haha, ikut suka je update blog kn..x consistence lansung...byk gler nk update tp selalu tangguh2, lama2 jadi basi pastu dh malas nk update n dh x tau nk mula yg mana 1, lg pun saya bukan ada hanpon yg canggih maggih nk update on d spot kn...ok jom2 tgk update pukal..

1. Kasut nikah

agak frust bila call GAVY kt maju junction, dia kata dh x terima tempahan sehingga April 2012 padahal majlis bulan 3...huhu mana nk cari kasut yg ku idam2kn tu...jalan2 shopping mall jumpa kasut idaman kalbu kt primavera tp sayang seribu kali sayang, kasut x muat!! 2 mall tau saya survey..last skali masuk marks & spencer, kasut sgt sedap dipakai, warna saya suka tp mcm x kena dgn baju nikah, harga agak mahal...huahuahua..nk beli ke tidak?? dua tiga kali masuk dan berlegar sambil pikir nk beli ke tak...last2 saya beli sbb dapat idea dari blogger Puan Xora which is kasut dan bunga tgn warna kontra dgn baju nikah :)

*kasut nikah

2. bunga tangan

bunga tangan ada 3 untuk event yg berbeza...untuk nikah, sanding dan bertandang...untuk nikah saya akan pilih warna yang sama dengan kasut nikah saya (seperti diatas) .... yang ni saya akan DIY..dapat idea dr blogger2 lain iaitu bunga carnation kertas tisu..dh try buat n menjadi :) bunga tangan untuk bersanding saya nk guna bunga segar n insyaAllah dari cameron highlands..bulan 1 nk naik kesana sbb ada kenduri sambil tu tempah bunga :D untuk bunga bertandang, saya nk cuba untuk bunga bunga kristal..yang ni saya amik idea dari Puan Kina ...boleh kan kina? cuma x tau la sempat ke x nk DIY bunga kristal..kalau x sempat guna artifical flower je la... :)

*untuk nikah (sama warna kasut-20% DIY)
*untuk sanding (cari bunga segar)
*untuk bertandang (akan DIY)

3. barang hantaran dan deko hantaran
so far, barang2 hantaran yang meliputi barang personal dh settle cuma tgl hantaran mknan je lg..utk deko2 pon dh beli, hope semuanya cukup.hantaran untuk nikah mmg simple je x mcm tunang hari tu..yg ni main letak2 je..hehe...



*masa ada lg 4 bulan...sgt nebes..byk benda x siap lg