When is my wedding
Wedding Ticker from WhenIsMyWedding.com

Friday, March 25, 2011

Anemia...

Salam n hi...

Hari ni dapat berita x berapa best...sy dapat result ujian kesihatan pg td selepas semgu...masa pegi amik result agak berdebar2 juga la.risau kalau ada sakit lain sebabnya 2-3 menjak ni saya asyik letih..lepas beberapa lama tgu giliran sebab pesakit sgt la ramai, doktor pun panggil la sy...

dia bgtau kesihatan sy x de masalah..kolestrol ok, hati ok, buah pinggang ok dll..Alhamdulillah...tp..ada tapinya...saya kekurangan darah..sebab tu la sy selalu pening(mcm nk pitam) , bdn asyik letih dan kurang selera mkn..(antara tanda2nya la..)

balik je dari klinik, sy terus cr info dr internet...antaranya :

  • kurang darah dengan tekanan darah rendah adalah berbeza...
  • penyebab anemia antaranya kehilangan darah yg byk sewaktu kemalangan, kecederaan, tumpah darah atau darah haid yang byk. dan boleh juga sebab bdn kita yg kurang hasilkan sel darah atau kemusnahan sel darah tu sendiri.
  • org yg ada anemia ni perlukan nutrasi tambahan seperti zat besi, asid folik dan vitamin B12
sy ada tny doc, anemia ni mcm talesmia ke..doc kata org ada anemia x semestinya ada talesmia tp org yg ada talesmia akan ada anemia...dan anemia ni bukan penyakit tp akan ganggu tugasan harian seseorg tu sbb org yg ada anemia ni selalu letih, pucat dan mcm yg sy tulis tanda2 kt atas...

so pasni sy kena la byk mkn bayam...setakat ni tu je la yg sy tau..nti kalau ada info lg sy update...

Thursday, March 24, 2011

The Perfect Canvas Contest

Salam n hi semua,

Pagi2 ni bila on je blog dh terpandang entry menarik dari cik kina.. entry tu berkenaan contest dari The Perfect Canvas

Contest ni dibuat sempena ulang tahun kelahiran TPC yang PERTAMA... 3 orang pemenang bertuah akan dipilih dan tarikh tutup penyertaan 1 May 2010... cepat2..jom join sama2..nk join just klik sini :)

ok, sebelum tu jom kita tgk hasil kerja dari TPC..mmg perfect lah...


smartkan letak kt artstand.. sy penah tgk masa wedding opismate sy dia wat cmni...
masa tu dh terbayang2 nk wat cmni gak masa wedding sy..letak kt depan khemah.. :)



ni pon best..tgkp gambar utk pre-wed


nampak idup kan pic ni..

dah tgk kn..hasil canvasnya sgt berkualiti dan cantik... boleh tempah untuk wedding, hiasan dalam rumah or hadiah kepada teman-teman...

Camna nk tempah?

  1. Cari gambar2 korang yg lawa2
  2. email pada theperfectcanvas@gmail.com
  3. buat la bayaran..hehe..dlm masa semgu dpt la...
korang2 boleh pilih saiz mana yg korang suka n setiap saiz harganya berbeza..harga dia antara RM80-RM220..berpatutankan..

TPC juga ada buat tempahan banner, bunting dan carsticker (dlm kepala dh terpikir-boleh buat door gift ni..hehe)

Apa tgu lg..jom la join :D

Monday, March 14, 2011

Save The Date

hoho..jgn terkejut ngan tajuk diatas..saya blom ada tarikh lg... :D

actually saya nk kongsikan dgn org2 yg mencari idea utk kad jemputan kawen...pada sy, sy suka kn yg simple ..so time ptg2 ni rajin lak duk belek2 blog sorang blogger yg sy minat sgt iaitu puan xora..then 1 entry dia ada link untuk warna tema perkhawinan dan juga kad ucapan...teruja sgt ngan kad2 ucapan tu...dan salah satunya mengikut warna tema yg sy idamkan...

ni dia cth kad2 undangan tu...

kalau boleh sy nk buat yg mcm ni..simplekn..ikut warna tema sy lak tu..hehe

ni pon cantik

ni pon simple..hehe

kalau sesapa nk tgk contoh2 lain boleh la klik kt sini .. :)

Friday, March 4, 2011

Masa untuk survey sahaja

hai alls...

ok disebabkan tarikh kawen belum diketahui lagi so masa skrg ni cuma lah untuk survey dah menyenarai barang2 yg perlu..benda2 cm ni kena buat by step..x leh gopoh, so x de la yang tertinggal...kan..kan..kan..

apa yg saya buat, saya akan tulis apa yg terlintas kt kepala..x kira benda tu besar (harga mahal) sampai la sekecik2nya (murah- benda kecik pon ada yang mahal kn...) cth2 perkara yg saya dah survey tu harang barang2 hantaran (penting tu kan), tempah nk tempah baju nikah, saya dan dia (mesti nk yg terbaik n cantik kan), OP (ni lg penting) dan satu lg doorgift... :) nti saya akan review lg apa yg saya survey, siap contoh dan harga... :)

ok, nk lunch..daaa~